Griekse Yoghurt Op Phie’s Wijze

Ontbijt is super belangrijk en kan ook super lekker zijn. Als je een beetje tijd hebt kan je de lekkerste dingen op je bord of in je kommetje toveren en na zo’n maaltijd heb je genoeg energie om een hele dag met vanalles bezig te zijn. Voor vandaag heb ik voor jullie een lekker receptje om de dag goed en vooral gezond en misschien nog belangrijker lekker te beginnen.

DSCN8544-001Wat heb je allemaal nodig?

  • Een kommetje
  • Een lepel
  • Fruit (Ik heb aardbeien, braambessen, frambozen en bosbessen gebruikt)
  • Griekse yoghurt (suprise!)
  • Cornflakes (of muesli of havermout of speculoos of…)
  • Als je dat wil kan je er ook nog iets bij doen om te zoeten (bv. honing, suiker, kokosbloesem,…)

DSCN8545-001

Eerst doe je de yoghurt in het kommetje en daarna doe je je zoetstof erbij en meng je je suiker (of iets anders) met de yoghurt. Ik heb gekozen voor rietsuiker omdat ik deze suiker gewoon heel lekker vind bij yoghurt.

DSCN8546-001

Dan was je al het fruit. Zeker de frambozen moeten goed gewassen worden.

DSCN8547-001

Vervolgens doe je het fruit bij de yoghurt. Ik wacht nog eventjes met de braambessen maar de bosbessen was ik per ongeluk vergeten.

DSCN8548-001

Daarna mag de cornflakes (of de muesli of de havermout of de speculoos of de…) erbij en dan meng je alles nog eens goed.

DSCN8550-001

Als je de braambessen er nog bij doet en je gooit er nog war cornflakes (of…) over ziet het er normaal zo uit.

De braambessen geven de yoghurt een leuke paarse kleur waardoor de yoghurt er echt zomers en veel leuker uitziet.

Je kan dit eten als ontbijt of als tussendoortje. Meestal eet ik dit als ontbijt.

Heb je geen Griekse yoghurt? Dan is gewone, Turkse of welke andere yoghurt ook goed. Ik kies hier voor Griekse omdat ik de textuur het aangenaamst vind.

Smakelijk !

Sofie

One Comment

Geef een reactie

