Verfrissende drankjes voor hete zomerdagen

Piep!

Terwijl ik dit schrijf is het meer dan 30°C, dus is het heel belangrijk om veel te drinken. Water is natuurlijk het beste om nu te drinken, maar niet altijd het lekkerste. Deze twee drankjes helpen jou om deze warme dagen fris en gezond door te komen.

IMG_7079

Het eerste drankje is echt wel mijn zomerse favoriet. De Smoothie. Op het internet vind je duizenden , wat zeg ik misschien zelfs miljoenen recepten om de beste smoothie te maken. Zelf maak ik nooit een smoothie met een recept. Ik doe het gewoon op het gevoel en met wat ik thuis heb liggen. Heb ik aardbeien en banaan, dan maak ik een smoothie met aardbeien en banaan. Heb ik ook kiwi, dan gaat er kiwi bij.

Wat je er best ook nog bij kan doen is een beetje melk. Geen melk meer? Probeer dan met een beetje ijs of yoghurt. Als je ijs gebruikt dan doe je er best een beetje fruitsap bij, voor de textuur. Dat mag gewoon sinaasappelsap zijn maar ananassap is ook heel lekker.

Een smoothie is misschien niet zo heel verfrissend, maar is wel heel gezond en lekker ’s morgens bij het ontbijt.

IMG_7086

Het tweede drankje is dan weer wel heel verfrissend. Citroenwater. Het voorkomt niet enkel dat je lichaam niet uitdroogt, het zorgt er ook voor dat je huid niet uitdroogt, waardoor je er ook veel frisser uitziet. Het is echt super simpel om te maken. Je neemt een glas (liefst heel fris water) en daar doe je dan schijfjes citroen bij. Je kan er ook nog munt ofzo bijdoen. Nog geen fan? Probeer dan eens met wat fruit erbij, een paar aardbeien, besjes,…

Zo geef je water dat tikkeltje meer, maak je het lekkerder en zelfs gezonder en zo ziet het er zo veel mooier en fotowaardiger uit!

Zo dit waren ze. Ik vind ze persoonlijk echt heel lekker en super makkelijk en snel te maken. Voor mij zijn het dus toppertjes.

Als je ze ook heel lekker vind laat het dan maar weten. Als je zelf nog tips hebt voor de warme zomer, laat dan een reactie achter. Dankjewel.

Veel liefs

Sofie

Geef een reactie

