DIY ‘A Special Diary

Hey hey

Toch zalig om in oude dagboeken te bladeren en lachen met wat je vroeger allemaal hebt geschreven. Maar een gewoon dagboek is misschien een beetje saai dus dacht ik een variant te maken.

Eerlijk? Ik kan echt geen dagboeken bijhouden. Vroeger heb ik dat wel gedaan maar na een week vergat ik hem weer. Na een paar maanden vond ik hem dan terug en begon ik mijn ‘dagboekberichtje’ altijd weer met ‘Sorry dat ik zo lang niets heb geschreven, maar ik ga nu proberen weer vaker iets te schrijven’.

IMG_6900-001

Wat heb je allemaal nodig?

  • Foto’s
  • Stiften of stiftjes
  • Schaar
  • Lijm
  • Schriftje
  • Spulletjes om te versieren (bv. washi tape)

IMG_6903

Eerst knip je alle foto’s uit. Die foto’s kunnen zelfgemaakte foto’s zijn, ze kunnen uit een tijdschrift komen of je kan ze gewoon afdrukken. Dat kan je zelf helemaal kiezen. Zelf heb ik de foto’s afgedrukt, maar volgende keer kan het goed zijn dat ik ze gewoon zelf maak.

IMG_6909-003

Voor je alles begint op te plakken leg je best eerst even alles op het papier zodat je weet of alles op het blad past. Daarna plak je natuurlijk alles op. Je kan ook weer helemaal zelf kiezen hoe je dat doet; je kan een collage maken (geen wit meer), je kan ze allemaal recht plakken of allemaal een beetje schuin. Dat kies je helemaal zelf.

IMG_6913-001

Als alles is opgeplakt dan kan je het een beetje ‘versieren’. Ik heb het heel simpel gehouden. Ik heb aan de onderkant versiertape van HEMA gebruikt. (Je kan dit natuurlijk ook doen met washi tape) Naast de foto’s heb ik ook nog een blauw lijntje getekend.

IMG_6916-002

En als laatste schrijf je er zoals in een echt dagboek de datum er nog bij en KLAAR.

Hopelijk ga ik er nu wat vaker aandenken zodat ik over een jaar ofzo nog een keer kan kijken wat ik dan een jaar geleden allemaal mooi en leuk vond.

De foto’s moeten natuurlijk niet enkel over mode gaan. Je kan ook een collage maken over vakantieplaatsen waar je graag een keer naartoe wilt gaan, foto’s over wat je allemaal nog wilt doen in je leven of over je lievelingseten.

X

Sofie

One Comment

Geef een reactie

