Ijsjes maken

Hey lovelies

Een tijdje terug was ik naar de ikea geweest, en toen zag ik daar ijslollievormpjes, die je kan vullen met wat je wilt en dan in de diepvriezer steken. Ik wou ze echt heel graag hebben om verschillende combinaties te proberen. Dit is er één met een gezonde dosis fruit 🙂

IMG_5164

Wat heb je nodig?

– Ijslollievormpjes

– Fruit

(ik heb gekozen voor kiwi, frambozen en bosbesjes.)

– Fruitsap

(Ik heb Fanta gekozen, maar door de prik die erin zit, gaat het ijsje niet zo egaal zijn dus neem je het beste fruitsap)

– Een diepvriezer

Bereiding

IMG_5176

Als eerste snij je het fruit in kleinere stukjes. Dit moet niet noodzakelijk gebeuren maar als je je ijsje opeet is het fijner.

IMG_5194

Daarna neem je je vormpjes erbij. Spoel ze eerst een keer af zodat er geen stof ofzo meer inzit. Daarna giet je je fruitsap/Fanta/… in. Giet het niet te vol! Het fruit moet er ook nog inkunnen!

IMG_5196

Nu mag je fruit erin. Doe het voorzichtig zodat het niet overloopt en verdeel het fruit een beetje over de vormpjes.

IMG_5203

Daarna steek je dat gele dingetje erin. En nu is hij klaar voor in de diepvriezer.

IMG_5315

Laat ze een nachtje in de vriezer steken en dan zijn ze klaar.

IMG_5321

Dit is het eindresultaat, doordat ik dus Fanta heb gebruikt ziet hij er niet zo egaal uit. Gebruik dus beter iets zonder bubbels voor een mooier resultaat.

Vele kusjes

Emma

2 Comments

Geef een reactie

