Waar haal ik mijn inspiratie vandaan?

Heylaba

Het is weer woensdag en dus tijd voor een nieuwe blogpost. De titel is ‘Waar haal ik mijn inspiratie vandaan?’ dus is het niet zo moeilijk om te bedenken waarover dit bericht zal gaan. Ik ga jullie 5 ‘dingen’ tonen vanwaar ik mijn inspiratie haal. Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben want ik vind niks vervelender dan dat ik wil beginnen bloggen en ik krijg helemaal niks op ‘papier’.

MAGAZINES & BOEKJES

Mijn eerste inspiratiebronnen zijn ‘magazines en boekjes‘. Als ik het over magazines heb, dan heb ik het vooral over ‘Elle’. Ik vind het echt een super magazine. Ik zou echt uren door eenzelfde Elle kunnen bladeren. Want als ik hem helemaal heb uitgelezen/gekeken dan begin ik meestal gewoon weer helemaal opnieuw want de tweede keer kan ik altijd veel meer op de details letten. De boeken die ik als inspiratie gebruik zijn meestal boeken vol leuke foto’s. Door naar foto’s te kijken krijg ik altijd heel erg veel nieuwe ideeën.

ANDERE BLOGS

ANDERE BLOGS

Het is misschien raar om te zeggen, maar door andere blogs te volgen en te lezen krijg ik zelf ook heel vaak nieuwe ideeën. Ik wil die andere blogs niet nadoen ofzo… Maar sommige berichten vind ik zo leuk om te lezen dat ik ze ook met jullie wil delen. Natuurlijk neem ik berichten van andere blogs nooit over (behalve tags, maar die mogen overgenomen worden). Want dat is echt heel erg gemeen en dat doe je ook gewoon niet!

YOUTUBE

YOUTUBE

Youtube is eigenlijke een beetje hetzelfde dan ‘andere blogs’ als ik een leuk filmpje bekijk, dan bedenk ik soms hoe ik dat in een blogvorm kan gieten. En net zoals bij ‘andere blogs’ zou ik nooit een filmpje helemaal overnemen. Andere mensen hebben heel veel tijd gestoken om dat bericht/filmpje te maken en dan zou jij dat gewoon -zonder schaamte- overnemen. Nee dat doe je niet.

Pinterest

PINTEREST&WE HEART IT

Pinterest & We Heart It zijn echte schatten van ideeën en inspriratie. Ze staan boordevol leuke en vooral mooie foto’s die je altijd inspiratie geven. Persoonlijk vind ik Pinterest iets beter dan We Heart It omdat je bij Pinterest makkelijker mooie foto’s kan vinden binnen een bepaald thema. Ik heb ook het gevoel dat er op Pinterest meer foto’s staan.

INSPIRERENDE FOTO’S

Ik heb een hele map gemaakt vol met foto’s die ik mooi vind, die iets speciaals hebben of die gewoon inspirerend zijn. De meeste foto’s komen uit de Standaard Weekend magazine. Ik vind de foto’s daarin altijd geweldig. Ze zijn altijd een beetje speciaal en ik denk dat ze mij daarom ook zo fascineren. Elke week is er wel een mode-shoot en die scheur ik dan ook altijd uit en stop hem dan in mijn map.

Zo, dit was het dan weer. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Kus

Phie

Geef een reactie

