Zahia

Hey

In de Kerstvakantie (ik weet het, al een hele tijd geleden) heb ik samen met mijn tante een oorbellen workshop gedaan bij Zahia.

Het was echt heel erg leuk!

Ik zou het zo opnieuw willen doen.

Eerst leer je al de basistechnieken en dan kan je zelf aan de slag.

Ik heb er 4 gemaakt en wil die jullie graag ter inspiratie laten zien.

Omdat het lente is heb ik meer zin om oorbellen en armbandjes te dragen.

En ook om ze te maken.

Het kan goed zijn dat ik binnenkort nog eens langs ga om parels te gaan halen.

Heerlijk vind ik dat, zo rommelen in bakjes vol prachtige parels of kralen!

1 De romantische

Het eerste paar dat ik gemaakt heb is toch wel het meest romantische van de vier.

Het is met een goud slotje met aan het begin een bolletje zodat de oorbel niet uit het slotje zou vallen.*

De oorbel zelf bestaat uit een ronde, kante filigraan van goud en daaronder een witte kristal in een gouden kastje.

3 De kleurrijke

Dit paar is er eentje met kleur en dus perfect voor je outfit een frisse lentetoets te geven.

Ook dit paar bestaat uit hetzelfde soort gouden slotje.

Deze keer ben ik bij de oorbellen begonnen met een kleinere groene kristal in (weeral) een gouden kastje.

Daaronder zit een groene druppel van Tsjechisch glas.

13 De basic

Dit paar is mijn toch wel mijn persoonlijke favoriet.

Met de basic kleuren kan je niet veel mis doen en ze passen ook op ongeloofelijk veel!

Ik heb ze ook op Kerstmis aangedaan.

Dit paar is het enigste dat een zilveren slotje heeft omdat ik dat bij de kleuren beter vond passen.

Hij bestaat uit een geel/bruin kristal in een zilver kastje en een grijze platte kraal.

6 De speelse

De laatste vallen het beetje uit het patroon (slotje-parel-parel).

Maar ik vind ze daarom niet minder mooi.

Het enigste nadeel?

Ze zijn redelijk lang.

Ik draag niet zo heel vaak oorbellen dus door hun lengte kunnen ze na een dag wat beginnen irriteren.

Het slotje is weer een gouden en daaronder hangt een glitter kraal en een vogel.

21

9

19

Zo dit waren ze dan!

Je hebt misschien wel gezien dat ik heel erg veel goud heb gebruikt.

Dat komt omdat ik dat gewoon beter bij mezelf vind passen.

Je kan zelf heel gemakkelijk testen bij welke tinten je beter past goud of zilver?

Je moet gewoon een gouden en een zilveren ketting naast je gezicht houden.

Wat past het beste?

Goud? -> dan ben je een warm kleurentype

Zilver? -> dan je een koud kleurentype

Nu je dat weet kan je ook makkelijker de juiste kleuren parels zoeken.

Wat past goed bij goud? Wat past goed bij zilver?

Natuurlijk hoef je jouw er niet aan te houden, maar het kan soms gewoon iets gemakkelijker zijn als je twijfelt tussen 2 kralen, slotjes, hangers,…

Al de spulletje die je nodig heb bij het maken kan je kopen/bestellen op hun webshop (klik hier) of gewoon in een van de winkels in jouw buurt (klik hier).

Ik vind het gemakkelijker om het in een winkel te kopen omdat je dan nog dingen kan vragen.

Maar het is natuurlijk niet altijd makkelijk om er te geraken.

Hugs

EmmPhie

* dit bedoel ik met:

‘Het is met een goud slotje met aan het begin een bolletje zodat de oorbel niet uit het slotje zou vallen.’

5

One Comment

Geef een reactie

